Oddzwonimy do Ciebie



slogan-banner-3

+48 784 022 060

klinika@ArkadiuszKuna.pl

Zapraszamy do kontaktu 9:00 do 17:00 | Pn - Pt

pldeen

Zabieg powiększania piersi

z Vloga Natalii

18.12 2017

Dieta dobra na mózg i pamięć

Powszechnie wiadomo, że dieta ma wpływ na cały nasz organizm. Czasem błędnie sprowadzamy istotę właściwej diety wyłącznie do codziennego dostarczania energii oraz wyglądu sylwetki. Dieta w ogromnym stopniu odpowiada za funkcjonowanie każdego organu w naszym organizmie. Permanentne braki niektórych składników w codziennych posiłkach mogą skutkować zaburzeniami w funkcjonowaniu tych organów oraz prowadzić do chorób. Mózg, czyli „centrum dowodzenia”, także potrzebuje odpowiedniej diety, aby dobrze funkcjonować. Nie bez znaczenia dla pracy mózgu jest to co codziennie zjadamy. Co warto wprowadzić do codziennego jadłospisu? Jaka dieta to dieta dobra na mózg i pamięć?

Ospałość, notoryczne zmęczenie, problemy z zapamiętywaniem i koncentracją często są dotykają ludzi we współczesnym świecie. Z powodu zabiegania i stresu, nie zawsze myślimy o tym co zjadamy lub zapominamy o tym, co zjadać powinniśmy. Oto kilka produktów, które warto wprowadzić do swojej diety aby usprawnić funkcjonowanie mózgu.

Ryby

Często zapominamy o wprowadzeniu ryb do codziennej diety i zwykle zjadamy ich zbyt mało. Ryby, szczególnie morskie są cennym źródłem tłuszczów nienasyconych omega-3, które są elementem budulcowym mózgu. Najlepiej zjadać ryby świeże, przyrządzane na parze, ale dopuszczalne jest także zjadanie ryb wędzonych czy ryb w puszkach (np. makreli). Udowodniono, że dieta bogata w tłuszcze omega-3 zawarte w rybach, znacznie obniżają prawdopodobieństwo zachorowania na Alzheimera oraz demencję starczą.

Jajka

Choć jajka mogą wpływać na poziom cholesterolu we krwi, warto je spożywać w odpowiednich ilościach. Jaja zawierają lecytynę, cholinę oraz witaminę B12, które zapobiegają kurczeniu się mózgu oraz realnie wpływają na zdolność koncentracji oraz pamięć. Warto wybierać jaja ze sprawdzonego źródła, bo to co zjada kura, ma wpływ na to, jakiej jakości jajko zjadasz Ty.

Orzechy

W tym przede wszystkim, orzechy włoskie. Orzechy spowalniają proces starzenia się komórek nerwowych. Zawiera nienasycone tłuszcze, magnez oraz żelazo. Warto wprowadzić kilka sztuk orzechów włoskich do codziennej diety, jednak nie należy przesadzać ze spożywaniem ich, ponieważ są bardzo kaloryczne. Spożywanie orzechów wpływa na zdolności do koncentracji oraz usprawnia pamięć.

Awokado

Awokado to zdecydowanie super owoc. Jedyną jego wadą jest kaloryczność, jednak jedzony z umiarem, nie tylko wpłynie na stan skóry i włosów, ale także usprawni pracę mózgu. Awokado to bogate źródło witamin C, E, K oraz witamin z grupy B. Ponadto zawiera potas, magnez i żelazo. Możesz z powodzeniem stosować je w sałatkach lub zamiast masła, ponieważ rozgniecione widelcem ma bardzo podobną konsystencję.

Szpinak

Niegdyś znienawidzony, dziś wraca do łask w innych formach niż ta, która pamiętamy z dzieciństwa. Całe szczęście, bo szpinak to bogate źródło kwasu foliowego, który znacznie obniża ryzyko zachorowania na chorobę Alzheimera. Szpinak jest bogatym źródłem składników odżywczych i witamin i naprawdę, warto odrzucić stare uprzedzenia i spróbować go w nowej odsłonie.

Jagody

Niestety, świeże jagody mamy okazje spożywać tylko przez 2 miesiące w roku i w tym czasie warto z nich korzystać, nie tylko zjadając w formie świeżej, ale także przygotowując przetwory. Jagody zawierają ogromną dawkę przeciwutleniaczy. Jagody przeciwdziałają starzeniu się komórek nerwowych oraz ich stanom zapalnym. Poza tym, ten wyjątkowy owoc jest naprawdę pyszny!

Mózg, podobnie jak każdy inny organ trzeba „karmić” aby mógł prawidłowo funkcjonować. Dzięki właściwej diecie nie tylko możemy usprawnić prace mózgu „tu i teraz”, ale także przeciwdziałać chorobom, które związane są ze starzeniem się mózgu.

Autorka: Klaudia dziennikarka/blogerka

źródła:

https://www.womenshealth.pl/zdrowie/Mozg-w-formie-35-produktow-na-pamiec-i-koncentracje,5216,2

https://www.hellozdrowie.pl/artykul-3-produkty-na-dobra-pamiec-i-koncentracje