Oddzwonimy do Ciebie



slogan-banner-3

+48 784 022 060

klinika@ArkadiuszKuna.pl

Zapraszamy do kontaktu 9:00 do 17:00 | Pn - Pt

pldeen

Zabieg powiększania piersi

z Vloga Natalii

02.07 2018

Nawyki, które pomogą Ci zachować zdrowie i energię

Nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome wpływu dobrych, codziennych nawyków na zdrowie. Nie dalej, jak trzydzieści lat temu, papierosy paliła ogromna część społeczeństwa. Dziś ten procent palaczy jest znacznie mniejszy, co przekłada się na lepsze, ogólne zdrowie. Niestety, złe i stare nawyki zastąpiły nowe – równie szkodliwe. Stres, siedzący tryb życia i mało ruchu, zła dieta to czynniki negatywnie wpływające na ogólny stan zdrowia społeczeństwa. Być może uznasz, że poniżej wypisane nawyki to truizmy jednak uwierz, że te proste i oczywiste sprawy, naprawdę wpływają na zdrowie. Oto nawyki, które pomogą Ci zachować zdrowie i energię.

Dobry sen

Na dobry sen składa się nie tylko jego długość, ale też jakość. Długotrwałe niedosypianie, może skończyć się poważnymi problemami zdrowotnymi. Krótkotrwałe niewyspanie skutkuje brakiem energii, rozdrażnieniem i problemami z koncentracją. Człowiek powinien spać co najmniej 6-7 godzin na dobę. Raczej nie powinno być to więcej niż 9 godzin, choć zapotrzebowanie na sen zależne jest od wieku oraz indywidualnych potrzeb. Zadbaj także o jakość snu. Postaraj się, aby Twoja sypialnia zawsze była przewietrzona. Na pół godziny przed zaśnięciem, nie patrz w ekran telewizora, komputera oraz telefonu. Poczytaj książkę przed zaśnięciem – w ten sposób wyciszysz swój organizm.

Jedz śniadanie

Jedzenie śniadań, to dla wielu osób wciąż spory problem. Rano najczęściej spieszymy się i nie zawsze jest czas, aby zjeść coś przed wyjściem. Nie zawsze także jest ochota na jedzenie śniadania. Warto zmienić ten nawyk i jeszcze przed wyjściem z domu, zjeść pełnowartościowy posiłek. Zrezygnowanie z jedzenia śniadań, wiąże się z problemami z koncentracją i złym samopoczuciem (pewnie znasz uczucie wilczego głodu, które dopada Cię około południa). Zmiany zauważysz już po kilku dniach, a długotrwałe skutki zdrowotne, to stabilny poziom insuliny oraz cholesterolu.

Codzienna aktywność

Doskonale rozumiemy, że nie każdy ma czas i ochotę na codzienny, intensywny wysiłek. Czasy i tryb życia, spowodowały, ze często nasza aktywność ruchowa ogranicza się do dojścia do samochodu pod domem. A to bardzo niedobrze wpływa na nasze zdrowie. Wystarczy, że codziennie pójdziesz na godzinny spacer z psem lub zrezygnujesz z windy. Każda aktywność, szczególnie na świeżym powietrzu jest dobra dla Twojego organizmu, dobrze wpływa na układ oddechowy i ogólne samopoczucie.

Owoce i warzywa głównym elementem diety

Niestety, w dobie fast foodów, półproduktów i gotowych dań zapominamy o tym, że zdrowe odżywianie się na ogromny wpływ na nasze zdrowie. Wprowadź do codziennej diety warzywa i owoce. Zalecenia WHO dotyczące spożywania codziennie 5 porcji warzyw nie są wyssane z palca. Warzywa mają wiele witamin i składników odżywczych, które pozwalają organizmowi lepiej funkcjonować. Owoce są równie ważne, jednak pamiętajmy, że zawierają także sporo cukrów, co może być przeciwwskazaniem przy otyłości i cukrzycy.

Odganiaj stres

Stres jest nieodłączną częścią życia. Krótkotrwały stres motywuje do działania. Ten długotrwały, bardzo negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Stresu nie da się w życiu uniknąć, jednak poza nim, musi być także czas na relaks. Pozwól sobie na to, a Twój organizm się odwdzięczy. Z pewnością jest coś co Cię uspokaja i relaksuje. O ile nie jest to alkohol lub papierosy, możesz śmiało z tego korzystać. Może to być ruch na świeżym powietrzu, relaksująca kąpiel lub wizyta w SPA.

Oczywistość?! To świetnie! Tak z pozoru niewiele, może przynieść Twojemu organizmowi wiele korzyści i zapewnić Ci zdrowie oraz dłuższe życie.