Oddzwonimy do Ciebie



slogan-banner-3

+48 784 022 060

klinika@ArkadiuszKuna.pl

Zapraszamy do kontaktu 9:00 do 17:00 | Pn - Pt

pldeen

Zabieg powiększania piersi

z Vloga Natalii

24.08 2016

Sen. Najlepsza terapia dla urody

Sen, to element życia. Niektórzy z nas próbują z nim walczyć uznając go za stratę czasu, ale jak do tej pory – nikomu nie udało się z nim wygrać. Sen jest potrzebny tak samo jak powietrze i jedzenie. Jego niedobór odbija się na naszym zdrowiu i urodzie. W dobowym rozkładzie zajęć sen powinien zajmować priorytetowe miejsce, bo dzięki niemu będziemy dobrze się czuć i wyglądać.

Sen dla zdrowia

Podczas snu zachodzą naturalne procesy regeneracji organizmu. Odpoczywa nie tylko nasze ciało, ale także umysł. Z pewnością każdy kto ma problem, lepiej i efektywniej podejmuje rozwiązanie go po przespanej nocy. Podczas snu wydziela się hormon wzrostu, dzięki któremu regenerowane są uszkodzone w ciągu dnia komórki. Metabolizm zwalnia, a hormony odpowiedzialne za stres nie działają. Jest to od początku do końca czas na regenerację ciała i umysłu. Bez snu organizm nie może prawidłowo funkcjonować i nawet niewielkie niedobory są odczuwalne i widoczne.

Sen dla urody

sen dla urodyTo, czy nasz organizm funkcjonuje bez zarzutu często można ocenić po wyglądzie. Niedobory snu to element, który jest widoczny niemal natychmiast. Jedna nieprzespana noc odzwierciedla się na naszej twarzy. Kolor skóry jest ziemisty, zmarszczki się uwidaczniają a oczy są podkrążone. Jedna nieprzespana należycie noc odbija się także na zdolności koncentracji.

Większym problemem niż jednorazowo zarwana noc jest jednak permanentny deficyt snu. Żyjąc na pełnych obrotach często wydłużamy aktywność skracają jednocześnie czas na sen. Każdy z nas ma indywidualny zegar i potrzebuje innej ilości snu, jednak 7-8 godzin snu to odpowiedni czas na regenerację. Skracanie tego czasu na wypoczynek może w znacznym stopniu odbić się naszym wyglądzie i samopoczuciu. Deficyty snu mogą przyspieszyć proces starzenia się skóry. Aby efektywnie wykonywać codzienne obowiązki, jednocześnie dobrze wyglądając, potraktuj sen jak najlepszego przyjaciela.

Warunki dla dobrego snu

Aby sen mógł spełniać swoja rolę, potrzebuje odpowiednich warunków. Nie wystarczy spać byle gdzie, byle jak i byle kiedy. Jakość snu musi być jak najwyższa, a to zaprocentuje wysoką wydajnością, świetlistą cerą i świeżym spojrzeniem w ciągu dnia. Warunkiem dobrego snu jest odpowiednie pomieszczenie. Sypialnia powinna być przewietrzona, a temperatura w niej niezbyt wysoka – około 20 stopni. Postaraj się aby sypialni panowała jak największa ciemność. Jeśli z jakiegoś powodu nie możesz sobie tego zapewnić – spróbuj zasnąć z opaską na oczach. Zadbaj o wygodne łóżko lub materac – znacznie lepiej będzie zasypiało się w komforcie i wygodzie. Przed snem organizm potrzebuje wyciszenia, dlatego pół godziny przed zaśnięciem wyłącz telewizor i odłóż telefon. Spróbuj poczytać książkę – to skutecznie pozwoli się wyciszyć.

Twoja skóra także powinna mieć warunki ku temu aby móc się zregenerować, dlatego nigdy nie kładź się do łóżka z makijażem. Makijaż powinien być dokładnie zmyty, a na twarz nałożony krem regenerujący bez filtra. Odpowiednia temperatura plus oczyszczona twarz to odpoczynek dla skóry. Jeśli chcesz jak najlepiej wykorzystać sen dla wyglądu – postaraj się spać na plecach aby powietrze w nocy miało dostęp do całej twarzy. Osiągnięcie długotrwałych efektów dobrego samopoczucia i wyglądu w dużej mierze zależy od regularności snu. Staraj się codziennie kłaść o tej samej porze i spać około 8 godzin. Zobaczysz, że po kilkutygodniowym treningu Twój organizm sam będzie domagał się snu o określonej porze. Zrezygnuj także z alkoholu. Lampka wina sprzyja zasypianiu, jednak nie wpływa dobrze na jakość snu.

Sen to najlepszy kosmetyk i najlepszy relaks dla umysłu i ciała. Deficytów snu nie zastąpi najdroższy krem. Nie traktuj go jak marnowanie czasu, a jak element sprzyjający właściwemu wykorzystaniu czasu.

Autorka tekstu: Klaudia / dziennikarka, blogerka