Oddzwonimy do Ciebie



slogan-banner-3

+48 784 022 060

klinika@ArkadiuszKuna.pl

Zapraszamy do kontaktu 9:00 do 17:00 | Pn - Pt

pldeen

Zabieg powiększania piersi

z Vloga Natalii

13.09 2018

Sen – znaczenie dla zdrowia i urody

Sen jest niezbędnym elementem życia. Nie jest kwestią wyboru, a koniecznością dla możliwości normalnego funkcjonowania. Niektóre procesy ważne dla całego naszego organizmu zachodzą wyłącznie podczas snu. Nie można z niego zrezygnować, choć często wbrew naszemu zdrowiu, sporo skracamy właściwą dawkę snu na rzecz innych aktywności. Dorosły człowiek, przeciętnie powinie przesypiać od 7 do 9 godzin dziennie, chociaż jest to kwestia indywidualna, zależna od wieku i indywidualnych zapotrzebowań.

Dlaczego sen jest ważny?

Nie jest prawdą, że podczas snu nic nie robimy. Jest dokładnie odwrotnie, bo nasz mózg w tym czasie pracuje na pełnych obrotach, naprawiając uszkodzenia, porządkując wspomnienia i informacje oraz poddaje Ci rozwiązanie problemu z którym nie mogłeś poradzić sobie wcześniej. Podczas snu wytwarzają się także niektóre hormony, dochodzi do regeneracji poszczególnych narządów i procesów odnowy komórek. Podczas snu, regeneruje się także nasza skóra. Wystarczą dwie lub trzy nieprzespane noce, aby drastycznie spadła zdolność koncentracji, logicznego myślenia, zapamiętywania najprostszych spraw. Długotrwały brak snu może prowadzić do poważnych chorób psychicznych i fizycznych. Niedostateczna ilość snu odbija się także na naszej urodzie. Snu nie zastąpi najlepszy krem lub zabieg odmładzający. To doskonały moment, aby dostarczyć skórze składników odżywczych i regenerujących. W czasie spania, Twoja skóra skorzysta na tym najbardziej.

Jak zadbać o zdrowy sen?

Dla odpowiedniej regeneracji organizmu, powinniśmy zadbać nie tylko o właściwą ilość snu, ale także jakość. Planując zdrowy sen warto pamiętać o czynnikach gwarantujących mocny, zdrowy wypoczynek. Z pewnością warto zwrócić uwagę na:

Sypialnia – cicha, odpowiednio zaciemniona i wywietrzona. Przed snem warto zadbać o odpowiednią temperaturę w sypialni. Nie powinno być w niej zbyt gorąco. Optymalna temperatura to od 15 do 19 stopni. Tyle wystarczy, aby swobodnie zasnąć, spokojnie spać i bezproblemowo się wybudzić. Postaraj się, aby Twoja sypialnia kojarzyła Ci się tylko ze snem. Nie oglądaj telewizji w łóżku ani nie korzystaj z urządzeń mobilnych.

Unikaj używek przed pójściem spać – choć alkohol czasem pomaga zasnąć, to ostatecznie powoduje, ze sen jest płytszy i bardziej niespokojny. Nie najlepiej na zdrowy sen wpływają także kawa czy herbata których celem jest podniesienie ciśnienia i pobudzenie organizmu do aktywności. Przed snem najlepiej napić się wody lub ziół działających uspokajająco takich jak melisa.

Nie objadaj się przed snem – zjedzenie kolacji na 2, 3 godziny przed snem powinno być wystarczające. Postaraj się nie podjadać, zwłaszcza produktów o wysokiej zawartości cukru.

Aktywność fizyczna – jeśli nie jesteś typem sportowca, na kilka godzin przed pójściem spać, idź na spacer. Twój organizm się dotleni. Jeśli lubisz biegać lub jeździć na rowerze, postaraj się aby nie było to czas spędzony bezpośrednio przed pójściem spać.

Spanie o stałych porach – postaraj się zasypiać i wstawać o tych samych porach, nawet wówczas gdy masz wolne i nie masz potrzeby wczesnego wstawania. Twój organizm szybko się do tego przyzwyczai i sam będzie dawał Ci znać, że czas na odpoczynek.

Dzięki właściwej dawce dobrego snu, nie tylko będziesz dobrze funkcjonować w ciągu dnia, ale będzie to także po Tobie widać. „Wyspana” skóra jest świetlista, napięta i o ładnym, jednolitym kolorze. Dobry sen ma także zbawienny wpływ na wygląd skóry wokół oczu. W końcu każdy, komu zdarzyło się zarwać noc, wie jaka jest różnica pomiędzy „twarzą zmęczoną” a „twarzą wypoczętą”.

źródła:

http://www.tojakobieta.pl/zdrowie/sen-na-zdrowie-czyli-jak-spac-dla-urody.html
http://www.poradnikzdrowie.pl/psychologia/zrelaksuj-sie/sen-blyskawiczna-regeneracja-ciala-i-psychiki_36010.html
https://krokdozdrowia.com/zdrowy-sen-temperatura-odpowiednia/

Autorka: Klaudia dziennikarka/blogerka