Oddzwonimy do Ciebie



slogan-banner-3

+48 784 022 060

klinika@ArkadiuszKuna.pl

Zapraszamy do kontaktu 9:00 do 17:00 | Pn - Pt

pldeen

Zabieg powiększania piersi

z Vloga Natalii

21.07 2017

Wpływ diety na zachowanie i osobowość – czy to naprawdę ma znaczenie?

W ostatnich latach można zaobserwować coraz większą uwagę zwróconą ku prawidłowemu odżywianiu. Właściwa dieta ma nam pomóc zachować dobrą sylwetkę oraz zdrowie. W czasach, kiedy trudno o produkty całkowicie naturalne, a za sobą mamy kilkanaście lat spożywania produktów niezbyt zdrowych, coraz więcej badań wskazuje, że dieta ma ogromny wpływ na nasze życie. Jak się okazuje, to co zjadamy nie tylko wpływa na funkcjonowanie naszego zdrowia, ale także ma wpływ na zachowanie i samopoczucie. Oto kilka informacje, które udało znaleźć się w internecie.

Waga a samopoczucie

Jednym z najbardziej logicznych faktów dotyczących wpływu jedzenia na samopoczucie jest nadwaga wynikająca ze spożywania dużej ilości tłuszczu, cukru i węglowodanów. Każdy, kto ma kilka nadprogramowych kilogramów wie, że nie sprzyja to dobremu samopoczuciu i samoocenie, za to wpływa na poirytowanie i permanentne niezadowolenie z siebie. Otyłe osoby mają tendencję do wycofywania się z życia społecznego i towarzyskiego.

Czerwone mięso i agresja

Dość częstą informacją podawaną w internecie jest wpływ spożywania czerwonego mięsa na agresję. Podobno substancje zawarte w czerwonym mięsie zapoczątkowują zmiany biochemiczne, które wpływają na produkcję testosteronu, który z kolei odpowiada za za agresywne zachowania.

Jedzenie a inteligencja

Jedzenie ma wpływ na zdolność koncentracji. Produkty z wysoką zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych mają duży wpływ na funkcjonowanie mózgu. Za cały układ nerwowy odpowiadają między innymi witaminy z grupy B. Brak tych składników w diecie powoduje problemy z zapamiętywaniem i zjawisko, które potocznie nazywamy „spowolnionym myśleniem”. Dla prawidłowego funkcjonowania mózgu warto jeść pełnoziarniste produkty zbożowe, jaja, ryby i orzechy.

Depresja i wahania nastroju

Nasz nastrój, jak się okazuje, jest uzależniony również od tego co zjadamy. Za dobre samopoczucie odpowiada magnez, nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 oraz witaminy z grupy B. Brak tych składników w organizmie może prowadzić do wahań nastroju, stanów depresyjnych i lękowych. Aby zachować dobry, optymistyczny nastrój, warto spożywać kakao i gorzką czekoladę, otręby, orzechy, siemię lniane oraz tłuste ryby.

Brak energii do działania

O tym, że jedzenie jest źródłem energii, wiedzą wszyscy. Zjadanie niepełnowartościowych produktów, prowadzi do spadku energii i braku chęci do działania. Z pewnością znasz stan, kiedy trudno Ci zmotywować się do wyjścia z domu a wszelka aktywność wydaje się bezcelowa. Sięgnij wtedy po szpinak i natkę pietruszki. Spróbuj zielonego koktajlu na bazie tych warzyw. Do szpinaku dorzuć banana, truskawki lub brzoskwinię i zmiksuj wszystko razem. Przekonasz się, że po kilku dniach energia wróci.

Na szczęście o właściwym odżywaniu wiemy coraz więcej. Zadania nie ułatwiają nam producenci żywności. Trudno obecnie kupić produkty, które są bez dodatku chemii lub rosną zupełnie naturalnie. Organiczna żywność jest dostępna, jednak kosztuje znacznie więcej. Świadomość, w jaki sposób dieta wpływa na nasz organizm jest bardzo ważna. Powiedzenie „jesteś tym, co jesz” nabiera na znaczeniu także jeśli chodzi o wpływ jedzenia na samopoczucie i zachowanie. Wybuchowość charakteru lub skłonność do stanów depresyjnych warto „leczyć” właśnie dietą. Oczywiście na nasz charakter mają wpływ również inne czynniki, ale dlaczego nie próbować zwalczyć niepożądanego nastroju z pomocą diety? Tak czy inaczej, skorzysta na tym przede wszystkim nasz organizm.

źródło:

https://kuchnia.wp.pl/jak-jedzenie-wplywa-na-nasza-psychike-6054909707850369a

http://www.kobieta.pl/artykul/wplyw-jedzenia-na-nasza-osobowosc

http://www.odzywianie.info.pl/przydatne-informacje/artykuly/art,wplyw-odzywiania-na-psychike.html

Autorka: Klaudia dziennikarka/blogerka