Operujemy pięknem plastycznie
Zapraszamy do kontaktu 9:00 do 17:00 | Pn - Pt
291 Odsłon

Utrata zbędnych kilogramów rzadko przychodzi z łatwością. Zanim zaczniemy porządny trening oraz właściwą zdrową dietę, często próbujemy drogi na skróty poprzez diety-cud lub stosowanie suplementów. W wyborze aktywności fizycznej, która pomoże przywrócić formę i ułatwić spalanie tkani tłuszczowej ważne są osobiste preferencje. Być może ćwiczenia w wodzie są dla Ciebie. Chudnij w wodzie! Zobacz dlaczego!

Większość z nas lubi lub lubiła aktywność w wodzie. Widać to po frekwencji na miejskich basenach i kąpieliskach, które często są przepełnione. Część z nas jednak nieszczególnie widzi się ćwiczących w basenie. Często wstydzimy się przebrać w strój kąpielowy, nie zawsze wiemy tez jak ćwiczyć i czy faktycznie przynosi to oczekiwane efekty. Na szczęście, zalety ćwiczeń w wodzie zostały dostrzeżone już dawno a kluby fitness prześcigają się w coraz to nowszych i skuteczniejszych form wodnej aktywności.

Dlaczego ćwiczenie w wodzie jest skuteczne?

Ćwiczenie w wodzie jest przede wszystkim bezpieczne dla osób o większej masie ciała. W przeciwieństwie do „normalnych” ćwiczeń” nie obciąża stawów. Ciało człowieka w wodzie jest do 90% lżejsze niż na ziemi. Opór wody wymaga większej siły mięśni i dokładności w wykonywaniu ruchów. W wodzie poruszasz się wolniej – za to nie obciążasz stawów a wyrabiasz mięśnie. Ćwiczenia w wodzie są bezpieczne także dla osób starszych i kobiet w ciąży. Podczas ruchu w wodzie tracimy więcej kalorii niż w tym samym czasie stracilibyśmy na lądzie.

Z jaką częstotliwością ćwiczyć?

Każda aktywność fizyczna wymaga odpoczynku. Jest to to element treningu. Zmęczony organizm nie będzie podczas ćwiczeń funkcjonował tak jak trzeba, dlatego istotne są przerwy. Na początek zacznij od krótkich serii po 15-20 minut 3 razy w tygodniu. Z każdym tygodniem możesz zwiększać zarówno czas ćwiczeń jak i częstotliwość. Optymalnie jest ćwiczyć co drugi dzień. Czas treningu zależy od Twoich możliwości kondycji.

Co masz do wyboru?

Pływanie

plywanieJeśli potrafisz i lubisz lub w przeszłości lubiłeś pływać, ta forma aktywności może być właśnie dla Ciebie! Pływanie spokojnym tempem może pomóc ci spalić 400-500 kalorii w ciągu godziny. Najwięcej spalisz pływając kraulem, jednak na początek wybierz mniej wyczerpujący styl pływania. Zacznij od relaksującej żabki, jeśli ci się spodoba i poprawisz nieco swoją kondycję – możesz próbować innych stylów pływania.

Aqua Aerobik

Świetna alternatywa dla tych, którzy pływać nie potrafią. Aqua aerobik praktycznie nie ma ograniczeń wiekowych ani wagowych. To doskonała forma aktywności zarówno dla starszych osób jak i kobiet w ciąży. W czasie 30 minutowej sesji aerobiku w wodzie możesz spalić nawet 400 kalorii!

Aqua Cycling

To dość nowa forma ćwiczeń w wodzie i niestety – nie jest dostępna wszędzie. To ćwiczenia kardio z użyciem rowerów zamontowanych pod wodą. To forma sportu, która może odpowiadać każdemu, niezależnie od stopnia zaawansowania i kondycji. Dzięki rowerom w wodzie można szybko i skutecznie schudnąć oraz nabrać kondycji.

Zajęcia rehabilitacyjne i korekcyjne

Zajęcia w wodzie to świetny sposób na powrót do zdrowia przy niektórych urazach oraz wadach postawy. W wodzie można ćwiczyć minimalizując ryzyko urazów, dlatego jest to polecana forma dla osób potrzebujących korekcji lub rehabilitacji.

Na co trzeba uważać?

No cóż. Z pewnością na apetyt po treningu. Każdy kto miał okazję popływać w chłodnej wodzie wie, że po zakończonej aktywności zwiększa się ochota na jedzenie. Najważniejsza zasada, to nie objadać się. Jeśli zajęcia odbywają się popołudniami, po powrocie do domu zjedz coś lekkiego – jogurt naturalny lub owoce. Przy odrobinie dyscypliny, woda może stać się nie tylko sposobem na szybkie schudnięcie, ale także relaks i utrzymanie kondycji.

Klaudia / dziennikarka, blogerka

Adres

Lek. Med. Arkadiusz Kuna Klinika Chirurgii Plastycznej
ul. Sobocińskiego 14 40-687 Katowice tel. 784 022 060
Informacja/Rejestracja: od 9:00 do 17:00
Dojazd autobusami: 45, 29
Przystanek: Piotrowice Szkoła

Mapa

Kontakt