Operujemy pięknem plastycznie
Zapraszamy do kontaktu 9:00 do 17:00 | Pn - Pt
170 Odsłon

Zimą, wielu z nas nie ma ochoty na wysiłek fizyczny. Niskie temperatury i krótki dzień nie zachęcają do wychodzenia z domu. Jest to także czas, kiedy ze względu na brak ruchu i bardziej kaloryczną dietę – przybywa nam kilku kilogramów. Do realnej wiosny jeszcze co prawda kilka tygodni, ale już warto pomyśleć o tym, żeby bez skrępowania wychodzić w nieco lżejszym odzieniu. Jakie ciekawe, aktywne zajęcia możesz wybrać aby dobrze się poczuć i nieco wysmuklić sylwetkę?

Nie jest prawdą, że niektórzy z nas po prostu nie znoszą wysiłku fizycznego. Tak naprawdę, może go polubić każdy, jednak nie dla każdego jest każdy typ aktywności. Często się zdarza, że namówione przez koleżankę na określony typ zajęć fitness, wychodzimy zniechęcone i w dodatku z poczuciem, że jesteśmy leniwe. Wybrany rodzaj aktywności ma spore znaczenie. Warto szukać swojej drogi i znaleźć coś, co nie tylko dobrze wpłynie na zdrowie i sylwetkę, ale także będzie źródłem codziennej przyjemności.

Na powietrzu

To dobra opcja, zwłaszcza, że teraz temperatury będą wzrastać. Wiosna to doskonały czas na aktywność fizyczną na powietrzu. Temperatury już są plusowe, jednak nie dokucza jeszcze upał. Jeśli myślisz o bieganiu, ale Twoja kondycja nie jest najlepsza – zacznij od spacerów. Potem spróbuj marszu – to dobry sposób, aby nieco poprawić kondycję mięśni i zdolności oddechowe. Jeśli marsz przestanie Ci wystarczać, spróbuj mieszać bieganie z marszem np. zacznij od 4 minutowego marszu i spróbuj truchtać przez minutę. Powtórz to kilka razy.

Kolejnym sposobem na aktywność na powietrzu jest jazda na rowerze. Rower ma wiele plusów – pozwala dostosować prędkość, wybierać odpowiednie trasy i spędzać ten czas w towarzystwie. Możesz jeździć intensywnie, spalając dużo kalorii lub rekreacyjnie – ruszać się i jednocześnie dostarczyć sobie rozrywki. Podobnie jest z nordic walkingiem – wycieczki możesz odbywać samotnie lub w towarzystwie – czyli miłe spędzanie czasu z korzyścią dla zdrowia. Nieco odważniejszym polecamy jazdę na rolkach. Ten sport wymaga jednak sprzętu i trochę więcej umiejętności, więc spróbuj, ale dopiero wtedy, kiedy poznasz już zalety ruchu na świeżym powietrzu.

Zajęcia profesjonalne i siłownia

Zajęcia fitness lub siłownia może być dobrym wyborem dla tych, którzy potrzebują profesjonalnego wskazania a motywacją dla nich będzie realna zapłata za możliwość uczestniczenia w zajęciach. Dzisiejsze kluby fitness stwarzają wiele możliwości dla każdego. Do wyboru masz zajęcia zorganizowane, grupowe i to w przeróżnej formie – z elementami tańca, wysiłkowe, skierowane na spalanie tkanki tłuszczowej, sztuki walki, joga, zajęcia z elementami kultury wschodu, grupowe zajęcia na rowerkach stacjonarnych i wiele, wiele innych. Oferta i różnorodność jest tak szeroka, że każdy może znaleźć coś dla siebie. Przeszkodą może być grupowy charakter zajęć, a przecież nie każdy to lubi. I dla samotników dobrym wyjściem może być siłownia. Tutaj istnieje najczęściej potrzeba przynajmniej początkowej pomocy – pokazania jak działają urządzenia, rozpisania indywidualnego treningu. Po wdrożeniu jest to idealna forma aktywności dla tych, którzy lubią samodzielnie narzucać sobie tempo ćwiczeń i ich intensywność. Kluby fitness i siłownie to to także dobre rozwiązanie wtedy, kiedy pogoda nie sprzyja aktywności na zewnątrz.

Nikt nie rodzi się sportowcem. To kwestia nawyków, czasem pokierowania przez rodziców, jednak każdy z nas z pewnością może być aktywny i czerpać z tego przyjemność. Najważniejsze, aby nie zrażać się w poszukiwaniu swojej własnej drogi.

Autorka: Klaudia dziennikarka/blogerka

Adres

Lek. Med. Arkadiusz Kuna Klinika Chirurgii Plastycznej
ul. Sobocińskiego 14 40-687 Katowice tel. 784 022 060
Informacja/Rejestracja: od 9:00 do 17:00
Dojazd autobusami: 45, 29
Przystanek: Piotrowice Szkoła

Mapa

Kontakt